zondag 16 juli 2017

Vierdaagsekoorts slaat weer toe...

Na een week lang ons nichtje aangemoedigd te hebben bij de Tour de Schalkwijk is het aankomende week tijd voor een nieuwe sportieve uitdaging. Onze dochter van 14 vertrekt morgen naar Nijmegen om mee te lopen in de 101ste Vierdaagse.

Nadat ikzelf de Vierdaagse een aantal keer heb mogen lopen is een paar maanden geleden het idee ontstaan dat Gioya hem ook gaat lopen. Zij wilde dit al langer en wilde dit samen met mij gaan doen. Maar door een blessure kan ik hem dit jaar niet lopen dus dat idee werd snel van tafel geveegd. Totdat Romy zich meldde om ook te gaan lopen en zij wilde dit wel met Gioya gaan doen.
Dus werd er getraind in weer en wind. Beginnend met korte stukjes want wellicht werden ze helemaal niet ingeloot. Maar toen dit wel gebeurde werd er al snel begonnen aan de lange stukken. Zo hebben ze al heel wat kilometers gemaakt in de provincie. Hebben ze een heleboel ijsjes op onderweg. Maakten ze samen vele maffe filmpjes, en hebben ze elkaar beter leren kennen. En na het schoolkamp en het scoutingkamp is het dan morgen zover. Ze gaat ons weer verlaten en nu voor de Vierdaagse. Dus hebben we net samen alle spullen gepakt die mee moeten. En begin ik eindelijk door het nonchelante pubergedrag wat zenuwen te herkennen. Die zenuwen zijn heel normaal want het is natuurlijk iets heel nieuws en spannends waar ze aan gaat beginnen. Maar moppie het wordt iets wat je nooit meer zult vergeten en ik weet zeker dat het vast allemaal wel goed gaat komen.
Morgen gaat papa mee voor de aanmelding op het Wedren en daarna gaat ze naar het studentenhuis waar ze slapen. En dan gaat het vanaf dinsdag allemaal voor ze beginnen. De eerste dag zullen ze het met veel support van buitenaf moeten doen. Maar zo'n eerste dagje doen ze het vast heel goed. Vanaf woensdag zullen wij elke dag een plekje langs de route bemachtigen om ze live wat mental support te geven. Want uit ervaring weet ik dat dit heel fijn kan zijn.
En ik weet zeker dat het een geweldige ervaring gaat worden voor ze. Ik hoop dat ze niet te veel last krijgen van hun voeten of blessures. En dat ze zullen genieten van alles wat ze zien en meemaken, want dat het een hele ervaring gaat worden dat is zeker. Dames zet hem op en ik wacht op de eerste filmpjes van jullie!!!

De dames zijn te volgen via de 4Follower app. Het loopnummer van Gioya is 40T652. Daarnaast zullen ze van de week ook te volgen zijn en filmpjes plaatsen op hun eigen facebooksite Nijmeegse vierdaagse YOLOsquad 2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten