woensdag 11 juni 2014

WK koorts

Binnen een week gaat het WK van start. Al weken kleuren alle winkels oranje en proberen ze iedereen klaar te stomen voor het voetbal. De vlaggetjes zijn niet aan te slepen en ook alle "gratis" acties van de supermarkten zijn weer begonnen. En iedere keer als er een EK of WK aan zit te komen denk ik, als niet voetbalkenner, nou ik doe er niet aan mee. Al die onzin, hou toch eens op. Maar op de één of andere manier blijk ook ik wel gevoelig blijk te zijn voor de kleur oranje. Dus ook hier in de straat en in de tuin hangen de mooie oranje vlaggetjes te wapperen. En ook hier doen we mee aan de spaaracties van de supermarkten. In al die jaren dat wij kids hebben zijn er al zoveel acties voorbij gekomen, maar deze poppetjes hadden we natuurlijk nog niet. De oranje shirts zijn al van zolder gehaald en de schmink is gecheckt. En ook dit jaar wordt er met familie en vrienden weer voetbal gekeken op een groot scherm op de boerderij. Gezelligheid alom dus tijdens het WK. Maar toch blijft het vreemd dat ik, iemand die niets om voetbal geeft, toch vóór het WK alweer om is en net zo hard meedoet met al die gekkigheid.En ik moet je eerlijk bekennen dat ik het, nu het bijna zover is, ook allemaal weer erg leuk vind. En natuurlijk hoop ik net als iedereen dat die gekkigheid in Nederland een maand gaat duren. Dus ik wens het Nederlands elftal veel succes. Zet hem op jongens! En iedereen die net als ik gaat genieten van de gekkigheid en het voetballen. Geniet van de wedstrijden en maak veel lol, want daar gaat het uiteindelijk om!
Groeten van een "tijdelijke" voetbalmama

1 opmerking: