donderdag 17 december 2015

Aanraking, positiviteit en los gaan....het magische trio!

De afgelopen tijd heel wat te verduren gehad en ik merk ook dat ik niet heel erg veel kan hebben momenteel. Maar ik ben er wel achter dat wij als ouders toch wel heel erg goed weten wat ons kind nodig heeft. Nu is het de kunst om iedereen die met hem werkt zover te krijgen om met ons mee te werken en op één lijn te komen, want alleen op die manier kunnen we hem helpen te groeien. Aanraking, positiviteit en af en toe helemaal los gaan zijn de magische woorden die heel erg goed blijken te werken en ervoor zorgen dat we een heel ander kind krijgen. Zo simpel kan het dus zijn. Maar je moet voor je gevoel wel hemel en aarde bewegen om erachter te komen en iedereen met je mee te laten denken en werken. Door zo'n strijd te moeten leveren en zo op te moeten komen voor je kind merk ik dat ik het wel een beetje gehad heb. Dus gaan we begin 2016 even een paar dagen met z'n tweeën weg om bij te tanken want dat heb ik echt even nodig. En dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door Marije, die we hier echt super dankbaar voor zijn! Even een nacht doorslapen, even genieten van elkaar, even ontspannen en die batterij weer opladen voor de rest van de strijd. Want die is nog niet gestreden....
Maar vanaf nu ga ik proberen alles om te zetten in iets positiefs want ik heb geen zin meer in al die negativiteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten