donderdag 23 februari 2017

Een echte ram

Mijn sterrenbeeld is ram. En het is niet zo dat ik alles geloof wat je over een ram leest. Maar steeds vaker herken ik mezelf in het karakteristieke beeld dat er van een ram is.

Een ram is bijvoorbeeld iemand die ondernemend is en sterke indrukken achterlaat. Een ram is spannend, levendig en spraakzaam. Ze zijn impulsief en denken vaak niet na voor ze handelen. Nou ik kan wel zeggen dat dit best wel aardig overeenkomt met de werkelijkheid. Iets wat ook lijkt te kloppen is dat rammen enthousiast zijn over nieuwe doelen. Jaaaaaa ik ben altijd enthousiast over nieuwe plannen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over een nieuw dieet. Daar begin ik vol goede moed aan om er dan al snel achter te komen dat ik het niet doorzet. Want een echte doorzetter is een ram helaas niet. En ik merk dat ook op mijn blog helaas. Ooit begonnen met maanddoelen te stellen. Ik zou een jaar lang iedere maand een nieuw doel stellen. Ik begon hier, zoals jullie wel van mij gewend zijn, aan met veel passie en veel leuke ideeën. Uiteindelijk heb ik het maar vol gehouden tot mei. Ook dit jaar begon ik aan een nieuw doel. Het leek mij superleuk een fotoproject te gaan starten dit jaar. Iedere dag een foto in zwart wit. Dit zou iets worden waar ik later een boekje van wilde maken. Ik moest dit al snel veranderen van dagelijks naar wekelijks omdat dit voor mij, met een baan en gezin, niet vol te houden was. Maar zelfs iedere week lijkt me niet te lukken. Het is ook een samenloop van omstandigheden. Ik zit al een paar weken thuis met een blessure en maak niet echt veel mee. Dus leuke foto's zijn er niet echt bij. Maar ook hier mis ik een stukje doorzettingsvermogen helaas. Het is niet zo dat ik helemaal geen doorzettingsvermogen heb hoor. Ik heb ondertussen al bewezen dat ik dat wel heb. Zo heb ik natuurlijk al doorgezet toen ik besloot De Vierdaagse te gaan lopen. En dit heb ik zelfs vier keer gedaan. En heb ik me ingezet voor Vlinderkind en flink wat geld opgehaald. Maar het is wel frustrerend dat ik over zoveel dingen zo enthousiast kan zijn wat binnen no time niet zo boeiend meer is als het eerder leek.

Gelukkig heeft een echte ram ook goede eigenschappen waar ik me misschien wat meer op moet gaan richten. Zo zijn rammen optimistisch, enthousiast (maar niet te impulsief daarbij handelen), moedig, onafhankelijk en gul. Onder dat optimisme en enthousiasme zit een hoop onzekerheid waar ik eens wat mee moet doen.
Dus bij deze geeft deze ram aan te stoppen met het fotoproject omdat ik het niet boeiend genoeg vind om door te zetten. Aan de ene kant baal ik dat ik nu niet kan doorzetten, want fotograferen vind ik superleuk. Maar ik ben er ook van overtuigd dat je wel dingen moet doen die je leuk blijft vinden en waar je energie van krijgt. Ondertussen ben ik wel begonnen met het "stippen van servies", wat ik erg leuk lijk te vinden. Maar mijn man zei al weer terecht; "Voor hoelang?" We zullen zien schatje, we zullen zien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten