woensdag 15 februari 2017

Een jarig draakje

Vandaag is het dan zover. Vandaag wordt ons kleinste draakje alweer acht jaar. Dat is altijd wel een momentje om even terug te blikken. Want tja wat deed ik acht jaar geleden op dit tijdstip?

Acht jaar geleden moesten we op Valentijnsdag naar het ziekenhuis om eens te kijken of ons derde wondertje al plannen had om uit die veel te dikke buik te komen. Helaas was dit niet het geval en werd er besloten de bevalling in te gaan leidden. En wij mochten zelf beslissen wanneer dit zou gaan gebeuren. Dus gingen wij de volgende dag met een tasje en een maxicosi naar het ziekenhuis voor de geboorte van onze tweede zoon.
Het inleidden ging snel en ik zat al snel volop in de weeën. Ik denk dat ik acht jaar geleden op dit tijdstip mijn man vroeg wie ook alweer graag een derde kindje wilde?!?! Bevallen is namelijk niet echt mijn ding. Maar uiteindelijk werd einde van de middag een hele mooie baby geboren. Ons derde draakje, onze tweede zoon en wat heel duidelijk was ons laatste kindje!
Je was een superleuke baby die om alles lol had. Maar ook een baby die maar wat graag alles uit wilde proberen. Dit zette je door in je peuterpuberteit. En je hebt mama heel wat rimpels en grijze haren bezorgd. Gelukkig werden al die acties wat minder toen je naar school ging en je daar je ei kwijt kon.

En nu, acht jaar later, zit je alweer in groep 4 en ben je een heerlijk jong. Natuurlijk heb je een enorme lange gebruiksaanwijzing die ik stukje bij beetje begin te begrijpen. En baal ik nog steeds dat deze niet bij de placenta is meegeleverd. Maar je hebt ook zoveel eigenschappen waar een ander jaloers op zou worden. Je bent bijvoorbeeld heel behulpzaam, sociaal, zorgzaam, sportief, grappig, een knuffelkont, een durfal en een echte vriend. En ondanks dat wij door onze temperamentvolle karakters nog weleens kunnen botsen ben ik dol op je!
Ruim voor jouw geboorte waren er mensen om ons heen die zeiden: "Een derde? Daar moet je toch niet aan denken?" Nou ik ben heel blij dat wij bewust voor jou gekozen hebben en dat je er bent want ik zou je echt niet meer kunnen missen!

Vandaag mocht je trakteren op school, iets wat je heel spannend maar ook superleuk vind. Helaas kan mama er niet bij zijn. Maar wat zul je genieten als je al je klasgenootjes die heerlijke donuts voorzet. En wat zul je stralen als de klas voor je zingt en je met je vriend alle klassen langs mag gaan. En vanaf vandaag mag je dan ook een half uur later naar bed. Het idee is leuk. Ik ben alleen heel benieuwd of je het ook vol gaat houden, maar dat komt wel goed denk ik. Je wordt echt een grote jongen dus daar hoort later naar bed natuurlijk ook een beetje bij.
Lieve schat, geniet van alles vandaag en ik kijk al uit naar je kinderfeestje die we later in het jaar gaan vieren. Ik weet zeker, ook al vind je het wachten daarop nu al te lang duren, dat het een geweldig feestje gaat worden!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten