vrijdag 2 juni 2017

Wilhemina Kinder Ziekenhuis WKZ

Zoals velen van jullie weten werk ik sinds een paar weken in het Wilhelmina Kinder Ziekenhuis (WKZ) in Utrecht. Momenteel ben ik werkzaam op de kraamafdeling, maar als ik een beetje ingewerkt ben ga ik ook op de verloskamers werken. Maar dat inwerken is wel een dingetje. Het zorgen voor kraamvrouwen, hun partners en die lieve baby's, dat lukt me allemaal wel want dat is niet heel anders dan in de thuissituatie. Maar alles daarom heen is echt een wereld van verschil. Ik heb dus al heel veel geleerd en zal, denk ik, nog weken wellicht maanden nodig hebben om alles eigen te maken op deze afdelingen. Van heel veel lieve en leuke collega's, die ik eerder natuurlijk helemaal niet had, tot verschillende computersysytemen om alle patiëntgegevens bij te houden. Van mensen opnemen op de afdeling tot mensen ontslaan naar huis. Van feedbackformulieren en aftekenlijsten tot E-learnings. Van Nicu's tot MC's. Maar ook gewoon het zoeken naar luiers en doeken en het uitzoeken hoe de vele protocollen werken. Dus na een werkdag zit deze Drakenmama al gapend vermoeid op de bank bij te komen van een indrukwekkend dagje. En dan te bedenken dat het eigenlijk nog helemaal niet echt druk is geweest op de afdeling..... Maar ondanks dat alles nieuw is en ik bekaf ben na een dagje werken kan ik jullie nu al zeggen dat ik het echt zo leuk vind daar! Juist dat andere, dat nieuwe dat trekt enorm. Ik wil juist al die nieuwe dingen leren en eigen maken. Dit is echt die uitdaging waar ik op zat te wachten! En wat een superleuk team staat er op de afdeling. Ik heb al veel mensen mogen ontmoeten. En dan hoop ik maar dat ze mijn naam onthouden hebben, want ik die van hen nog niet. Er lopen hier namelijk zoveel mensen. Kraamverzorgenden, verpleegkundigen, gynaecologen, medisch verloskundigen, verloskundigen, teamleiders, en dan nog de mensen van andere afdelingen die iemand komen halen of brengen. Maar allemaal leuke en positieve mensen die allemaal voor één doel gaan en dat is te zorgen dat moeder en kind goede en passende zorg krijgen. En al deze mensen zijn allemaal even vriendelijk en behulpzaam. En ik kan je zeggen als nieuweling is het erg fijn dat je geholpen wordt als je het computersysteem niet helemaal begrijpt of als je weer eens verdwaalt bent in het doolhof van het WKZ.

Dat het WKZ een bijzonder ziekenhuis is wist ik natuurlijk al voordat ik ging solliciteren. En dat de mensen die er werken stuk voor stuk kanjers zijn wordt nu toch ook echt bewezen. Vrienden van ons hadden het er altijd al over dat hun zoon werd verzorgd door kanjers. Nou dat weet ik wel zeker. Voor al deze kanjers in het WKZ, met name op de afdeling Eekhoorn gaan zij een benefiet dansshow organiseren, ter ere van hun held Justin. De kaartjes voor deze show waren binnen no-time uitverkocht maar je kunt nog steeds geld doneren voor dit fantastische doel, deze fantastische lieve mensen en de afdeling Eekhoorn van het WKZ.

Ik zeg doen!

Steun deze actie voor het WKZ en voor die geweldige held Justin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten