zaterdag 12 mei 2018

Moederdag

Vandaag is het moederdag. Een dag die voor de meeste moeders begint met een ontbijtje en een leuke zelfgemaakte knutsel op school. Ik heb zelf nachtdienst en op de afdeling ligt er ook een verrassing klaar voor alle nieuwe moeders. Ook weet ik dat er thuis iets op mij ligt te wachten. Mijn jongste draakje heeft natuurlijk al verteld dat er een verrassing op zijn kamer ligt en dat ik toch echt niet in zijn kast mag kijken...

Vroeger vond ik Moederdag wel leuk. Ook ik knutselde iets op school voor mijn moeder en verraste haar met een zelfgemaakt ontbijtje. Dat was op de lagere school. Op de middelbare school deden wij ook vaak nog wel wat omdat mijn jongere zusje nog met een knutsel thuis kwam. Daarna hield het eigenlijk op. Mijn moeder vond dat je niet op één speciale dag moet laten merken dat je moeder speciaal is, maar dat je dat beter het hele jaar door kunt doen en op je eigen manier. En daar ben ik het wel mee eens. Dus ook hier zal het straks een keer ophouden met dat verplichte Moederdag gedoe.
Mijn eigen moeder is een aantal jaar geleden overleden en sinds die tijd heeft Moederdag toch een beetje een andere lading gekregen. Wij deden dan al jaren niets meer aan Moederdag, maar als je moeder er niet meer is voelt het toch anders. En zou je maar wat graag nog één keer een Moederdag met haar willen hebben. Maar dat zit er helaas niet in. Dus zal ik vanmiddag even naar het graf gaan om daar een bloemetje te brengen. En om haar te laten weten dat we ook op deze Moederdag nog steeds aan haar denken. En daarnaast zal ik zelf genieten van het zelfgemaakte knutsel en de gezelligheid thuis.

Iedereen een hele fijne Moederdag. Geniet ervan en laat je lekker verwennen. En ik ben erg benieuwd naar wat jullie hebben gekregen. Dus deel een foto van de knutsel van je kind onder deze blog. Ben heel benieuwd wat jullie kinderen allemaal hebben gemaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten