donderdag 31 mei 2018

Zou het dit jaar dan toch eindelijk een keer gaan lukken?!?

Naast mijn werk als kraamverzorgende en mijn gezin vind ik het heerlijk om te fotograferen. Zo heb ik een aantal jaar geleden ook al een keer een fotografieopleiding gevolgd, maar wegens tijdgebrek weer stop moeten zetten. Ook probeer ik al een aantal jaar een fotochallenge aan te gaan, maar ook dat heb ik nog geen één keer af kunnen maken omdat de motivatie of de tijd ontbrak. Op mijn blog hebben jullie hier al meerdere malen van mee mogen genieten. Dit jaar was het anders. Ik zou beginnen met een fotochallenge en het niemand vertellen, dan hoefde ik het ook niet te zeggen als het niet meer ging en ik moest stoppen.

Op 1 januari jl. ben ik begonnen. De opdracht was: iedere dag één foto maken van mijn dagelijkse leven. En deze foto bewerk ik in zwart wit. Dan krijg ik dus een naslagwerk: Het jaar 2018 in black and white. De eerste dagen was het een beetje zoeken, maar later werd het een steeds grotere uitdaging om leuke foto's te maken. Ook weleens lastig omdat er in mijn leven ook wel saaie dagen tussen zitten, of dagen dat je alleen maar aan het werk bent. Langzaam begon ik wat mensen te vertellen wat ik aan het doen was en de reacties waren erg positief. Nu, op dag 150, durf ik het ook op mijn blog te vertellen, want ik ben bijna op de helft van het jaar dus dit kan niet meer misgaan!

Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van dit project en hieronder vast een sneak preview zodat jullie kunnen zien waar ik mee bezig ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten