maandag 15 februari 2021

Mijn zoon had een prachtig rapport!

Vandaag kwam Maxim thuis met zijn rapport in zijn hand. "Mam, wil je mijn rapport zien? Er staan wel drie onvoldoendes op hoor!" Dat is niet belangrijk jongen...

Het is en blijft een dingetje, thuiskomen met je rapport. Je hoopt dat je ouders blij zullen zijn met het rapport en de cijfers die erop staan. Het eerste wat Maxim vandaag zei toen hij thuis kwam met zijn rapport was het aantal onvoldoendes die erop stonden. Dat is zo niet belangrijk. Tuurlijk weet ik dat mijn zoon niet goed is in taal en spelling en dat hij daar dus geen dikke voldoendes voor haalt. Maar er is zoveel meer dan alleen taal en spelling.
Ik heb samen met hem zijn rapport nogmaals doorgenomen en mijn hemel wat een prachtig rapport heeft hij.
Hij heeft zelf voornamelijk naar de slechte cijfers gekeken i.p.v de goede cijfers en de teksten die er staan. Zo heeft hij een 9 voor Engelse woordenschat en een 10 voor topografie. Ook staat er dat hij zelfstandig werkt, dat hij goed in zijn vel zit en dat hij goed voor zichzelf op kan komen. Gewoon drie dikke complimenten in een klein stukje tekst. Daarna staat er nog dat Maxim een gezellige jongen is met gevoel voor humor, hij goud eerlijk is, gedreven is om te werken en van gezelligheid houdt. Nou ik kan je vertellen ik loop naast mijn schoenen hoor!

Vandaag kreeg hij ook zijn definitieve advies voor het voortgezet onderwijs. Maxim gaat VMBO kader doen en gaat gebruik maken van leerwegondersteuning. Zo komt hij eindelijk op de plek waar hij hoort. En krijgt hij dus net dat beetje extra ondersteuning wat hij zo nodig heeft. En krijgt hij een kleinere klas zodat hij ook ècht gezien wordt. Ik kan niet wachten tot hij naar het voortgezet onderwijs gaat en kan doen wat hij leuk vind op het niveau wat bij hem past.

Maar hoe het ook gaat en hoe hij zich ook gaat ontwikkelen ik ben en blijf trots op hem!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten