maandag 25 januari 2021

Waarom?!?!?!

Wat een jaar geleden begon als een epidemie, groeide al snel uit tot een echte pandemie. De hele wereld stond op z'n kop. Thuiswerken en thuisstuderen werden normaal, En deze regels geldde voor ons allemaal.

Niet iedereen was het eens met deze regels, Er kwamen demonstraties, maar er werd zeker nog niet gegooid met stoeptegels. Veel te veel mensen bij elkaar op de dam zonder mondkapjes. Demonstreren is een recht en ging dus gewoon door, En Corona? Daar waren deze mensen vast niet bang voor.

De ziekenhuizen stroomden vol, En ouders kregen een dubbelrol. Het was een heftige tijd. Maar iedereen wist wat de reden hiervan was, Ook al was iedereen niet met die regels in zijn sas.

Het werd zomer en de Coronagevallen begonnen te dalen, hierdoor ging de regering de regels weer afschalen, Alles ging langzaamaan weer leven. De horeca, de kappers en de scholen gingen open, Hier hadden wij alleen maar op kunnen hopen.

Na de zomer stegen de cijfers weer, En werden de regels aangescherpt keer op keer, Ook nu waren er mensen die er weer tegenin gingen. Het was een recht om te demonstreren, Maar deze mensen probeerden zich langzaam tegen anderen te keren.

Ook met kerst was het saai en eenzaam, En was iedereen maar met maximaal drie personen tezaam. Zou het hierbij blijven? In januari kwamen er nieuwe varianten aan het licht, En gingen er nog meer dingen dicht.

Tot ergenis van iedereen kwam daar dan ook nog een avondklok bij, Nou daarvan werd helemaal niemand blij. Maar wat moet dat moet. Mensen mogen alleen de straat op met een verklaring, Die stille straten was voor iedereen een nieuwe ervaring.

Dan hoop je dat iedereen zich aan de regels houdt, Gewoon binnen blijven en terug naar de eenvoud. We willen toch allemaal dat dit snel weer stopt? Alleen samen kunnen we dit doen, Dus hou allemaal eens je fatsoen!

Maar helaas gebeurde dit niet, En zijn demonstranten los gegaan in het stadsgebied. Nederland stond dit weekend in het teken van rellen. Dit zijn geen demonstranten, Maar gewoon een stelletje hele irritanten.

Vuurwerk werd afgestoken en auto's stonden in de brand, Wat is er toch met die mensen aan de hand? De beelden staan echt op mijn netvlies. Winkels geplunderd en politiemensen aangevallen, Waarom moeten deze mensen het voor ons allemaal verknallen?

Kindereen die wakker worden door alle herrie, Het gevoel hebben dat zij leven in een nachtmerrie. Dit kunnen jullie toch niet serieus menen. Het is niet om jullie te pesten, maar om te zorgen dat we minder positief te testen.

Zelfs een ziekenhuis was het doelwit, De mensen die daar werken zijn al oververhit. Hoe haal je het in je botte hersens? Demonstreren tegen de regels mag, Maar jullie zijn geen demonstranten, kijk maar naar je eigen crimenele gedrag.

Ik schaam mij gewoon voor mijn landgenoten, En hoop echt dat jullie worden teruggefloten. Dit kan niet nog eens weken zo doorgaan. Dus hou je aan die avondklok en blijf gewoon thuis, Trek je huispak aan en kruip tegen elkaar aan voor de buis.

Ik wil graag weer genieten van leuke dingen, En naar een festival om te dansen en te springen. Door jullie durf ik daar niet eens aan te denken. Ik vrees voor verlening van de regels voor iedereen, Dan denk je dus alleen aan jezelf en dat is gemeen.

Vanavond ga ik weer aan het werk in het ziekenhuis, En wil graag ook weer veilig naar huis. Dus gedraag je nu eens allemaal. Ik hoop dat ik geen rare dingen tegenkom, En dat ik me niet af hoe te vragen waarom?!?!?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten