zondag 3 januari 2021

Succes alle thuisjuffen en meesters!

Nou morgen is het dan zover. De dag waar veel vaders en moeders tegenop kijken. De dag dat je weer thuisonderwijs moet gaan geven.

Die paar dagen extra vrij aan het begin van de kerstvakantie vond volgens mij niemand heel erg. En ja we hadden heus allemaal wel gehoord dat de scholen na de kerstvakantie voor in ieder geval twee weken dicht bleven. Maar we wilden er nog niet echt aan denken. Eerst waren daar nog kerst en oud & nieuw. Dus ik, en waarschijnlijk nog velen met mij, dachten we zien het daarna wel weer. Ruim twee weken hebben we genoten van de vakantie. Leuke dingen gedaan, veel te laat naar bed, heel veel films gekeken en weg ritme in ons huis. Al een paar dagen ben ik Maxim aan het voorbereiden op wat komen gaat. Dat we weer terug gaan naar het ritme van school. Dus vroeg naar bed, vroeg opstaan, drie keer daags normaal eten, en terug naar groente en fruit tussendoor i.p.v. koekjes, cakejes en popcorn.

En morgen is het dan zover. Maar niet alleen voor Maxim maar ook voor mij. Want ook voor mij begint het schoolritme. Want omdat de scholen nog even dicht blijven krijgt Maxim weer thuisonderwijs. En mag ik hem hier weer in begeleiden. En ik ben best goed met kinderen, maar voornamelijk als ze net geboren zijn en nog niet praten. Nou die van mij is een echte puber met een weerwoord die denkt dat hij het altijd beter weet dan mij. Dus het wordt weer een spannende periode waarbij het af en toe flink zal vlammen in huize Counotte. Maar we zullen wel moeten...

Bij deze wil ik dus alle thuisjuffen en thuismeesters die morgen weer aan de slag moeten heel veel succes wensen. En wellicht leuk als we elkaar een keer op straat tegen komen met wallen tot onze knieën en het huilen ons nader staat dan het lachen we elkaar even vrolijk gedag knikken. Gewoon omdat we allemaal weten hoe het voelt. En we weer blij zijn als die geweldige "echte" juffen en meesters het weer over mogen nemen van ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten