zaterdag 2 januari 2021

2021 wordt mijn jaar!

Een nieuw jaar ligt voor me. Een jaar met nieuwe kansen. En die kansen grijp ik met beide handen aan. Het afgelopen jaar deden mijn lijf en mijn hoofd niet altijd wat ik wilde. Daarom heb ik besloten dit jaar, het jaar 2021, eens goed aan mezelf te gaan werken.

Mijn doel voor komend jaar is om aan mezelf te gaan werken. Dit doe ik al jaren en niet altijd met heel veel succes. Maar we zetten gewoon door. Iets wat heel belangrijk is, is dat ik ga leren meer tijd voor mezelf in te plannen. Ik moet gaan leren dat bepaalde dingen niet "dwangmatig" moeten. Maar dat veel dingen in het leven veel leuker worden als ze mogen i.p.v. moeten. Gewoon eens op de bank zitten met een kopje thee of een goede film moet kunnen. Of heerlijk fietsen of wandelen zonder dat het een verplichting wordt in mijn hoofd.

Daarnaast wil ik een stukje liever voor mezelf worden. Mezelf recht in de spiegel aan kunnen kijken en zeggen dat ik trots op mezelf ben. Dat ik goed genoeg ben en er mag zijn. Dit wordt nog wel een dingetje want ik ben vaak hard voor mezelf en denk dat het altijd beter of mooier kan. En daar ben ik klaar mee. Het is goed geweest. Ik moet mezelf gaan accepteren zoals ik ben en me erbij neerleggen dat niet iedereen me dus leuk vind zoals ik ben. Maar niet iedereen hoeft me ook leuk te vinden, als ik dat maar vind.

Het lijkt me heerlijk om, als ik de rust kan vinden, gewoon voor het slapen gaan wat ademhalingsoefeningen te doen. Of vol zelfvertrouwen een jurk aan te trekken zonder er steeds aan te gaan plukken omdat hij "in mijn hoofd" toch net te strak zit of te kort is. Lekker gek doen met Dave en de kids zonder na te denken wat anderen daarvan vinden. Zowieso wil ik vanaf nu schijt hebben aan wat anderen van mij vinden. wat zal dat als een verlichting gaan voelen zeg!

Deze maand zal ik meteen starten hiermee en ik zal aan het eind van iedere maand vertellen wat ik heb gedaan en wat het mij heeft opgeleverd. Ik heb er nu al zin in. Tijd voor mij! Tijd voor mooie mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten