zaterdag 21 september 2019

Drakenmama blijft Drakenmama

Gisteren had ik het met een aantal collega's over onze kinderen en mijn blog.

De naam van mijn blog heb ik een aantal jaar geleden zorgvuldig uitgekozen. Mijn Chinese sterrenbeeld is Draak, ik ben sinds 19 jaar mama, mijn moeder noemde mij vroeger geregeld een draak en dit laatste deed ik ook toen onze kinderen klein waren.

Op de vraag van mijn collega of mijn kinderen het niet erg vonden dat ik over hen schreef zei ik direct dat ik ze er nooit over gehoord heb. Maar ook dat ik ze nooit belachelijk maak in mijn blogs. Toch zette haar vraag mij aan het denken. Dus gisteren tijdens het eten kwam deze vraag naar voren. Geen van onze kinderen gaf aan het erg te vinden. Soms vonden ze de blogs die ik naar hen schreef zelfs mooi en lief.
Maar toch kwam er een vraag van onze pubers of ik hen geen draken meer wilde noemen. Ze waren nu oud genoeg om niet meer zo genoemd te worden. Ook gaven zij aan niet meer zulke draken te zijn als vroeger.En hier kan ik mij helemaal in vinden en ik heb aangegeven dit dus ook niet meer te doen.

Ik stelde ook maar meteen de vraag of ik dan mijn blognaam aan moest passen. Maar dat hoefde niet. Deze naam kent iedereen. Jouw Chinese sterrenbeeld is nog steeds Draak en je bent onze moeder. Oké duidelijk! Na overleg met onze drie pubers is dus besloten dat Drakenmama Drakenmama blijft, en dat ik hen geen draken meer zal noemen.

Dus collega bedankt en kids bedankt voor het meedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten