woensdag 25 september 2019

Hoe gaat het nu met...mijn afvaltraject

Zo het wordt tijd jullie eens mee te nemen in mijn afvaltraject. Zoals ik een tijdje geleden vermeldde ben ik een traject ingegaan waarin ik twee jaar lang begeleid ga worden. En zo startte ik voor mijn vakantie met een eerst afspraak bij de GLI coach.

Tijdens deze afspraak was ik erg positief en had ik veel zin in het hele traject. Maar een paar dagen erna begon mijn vakantie en heb ik genoten van al het lekkers wat Frankrijk te bieden heeft. Natuurlijk weet ik dat dit niet de bedoeling was, maar ach het was toch ook vakantie. En ach het is een traject voor twee jaar dus dat wijntje of kaasje kan nog wel want ik heb hierna nog 23 maanden. Dom gedacht natuurlijk, maar dat gebeurt er in mijn brein als ik wil eten. Ik ga langzaam allemaal mooie excuses vinden om toch te kunnen eten. Met als resultaat dat ik onlangs bij de diëtiste aan moest geven dat ik aan was gekomen. Dat is natuurlijk het ergste wat je kan overkomen, en ik schrok er ook wel van. Een traject starten en dan aankomen!
Dus toen ik bij haar wegging was ik vastbesloten dingen anders aan te pakken. Ik heb een heel duidelijk plan voor mezelf gemaakt waarin staat wat ik wil en belangrijk vindt. Bijvoorbeeld verse groente eten, geen snoep en geen wijn. Ik heb verschillende collega's hierover ingelicht. En wordt er ook erg blij van als die me daadwerkelijk helpen. Van de week was er een collega jarig en stond er een enorme bak met pepernoten. Bo pakt een handdoekje, schrijft er de tekst Afblijven op en legt die over de bak heen. Voor haar een kleine handeling, maar voor mij net die zet die ik nodig had. En ik ben dus met mijn hand uit de pot gebleven. Dus Bo bedankt!
Daarnaast wil ik een doelenlijst gaan maken, met momenten dat ik bepaalde doelen wil gaan halen. Zodat ik doelen kan gaan afstrepen. Dit klinkt misschien heel kinderachtig, maar geeft wel telkens reden tot een klein feestje.

Vanavond hadden we de eerste groepsbijeenkomst en ik moet eerlijk bekennen dat ik er een beetje tegen op zag. Maar het viel me echt 100% mee. Het waren allemaal "dikke" mensen met een verhaal. En je weet wat ze over "dikke" mensen zeggen hè, het was dus erg gezellig en ik heb een hoop geleerd. De bedoeling van deze groepsbijeenkomsten is van elkaar te leren en elkaar te helpen d.m.v. tips en tricks. Iedereen zit daar met hetzelfde probleem en iedereen kent elkaars valkuilen. Het voelt dus vertrouwd en ik hoop echt dat we samen een hoop kilo's kwijt gaan raken en dat gewicht dan kunnen behouden. Want daar gaat het om.

Het duurde dus even voor ik doorhad dat ik echt aan de bak moet. Dat ik mijn eigen coach ben. Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik het gevoel heb juiste weg gekozen te hebben. Het zal niet zonder slag of stoot gaan, en hoop dan dat jullie mij hierop niet afrekenen maar zullen steunen en mij helpen weer op het goede pad uit te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten