vrijdag 14 februari 2020

Maxim 11 jaar

Vandaag is het feest want Maxim wordt vandaag 11 jaar!

11 jaar geleden werd ik voor de laatste keer mama. Mama van een jongen die vanmorgen al veel te vroeg wakker was om vervolgens veel te lang te moeten wachten op zijn ontbijt op bed en zijn cadeautjes. Hij is echt de allerleukste, allergrappigste en allerliefste van de wereld. Maar hij is ook de meest ingewikkelde, complexe en pittigste. Qua karakter is het echt een look a like van zijn moeder en dat betekent dat we het nodige met hem meemaken.
Van heel veel valpartijen en dus schoolfoto's met bulten en blauwe plekken tot heel veel oeps momentjes als ik vroeg hoe iets kapot was gegaan. Volgens jou ging het altijd per ongeluk. En al jouw knuffels maken zoveel goed dat alles altijd alweer snel vergeven is.
Omdat je ervan houdt nieuwe dingen uit te proberen en je op het randje te begeven gaan we vast nog een aantal pittige jaren tegemoet. Je wordt langzaam een puber en pubers gaan dingen uitproberen. Dit ga je zeker weten ook doen. Helemaal als je een kind van je moeder bent. Maar lieve schat, bij alles wat je probeert, wees voorzichtig en doe geen dingen die ik ook niet zou doen. Haha lekker advies van een moeder die ook alles uitprobeerde. Maar goed. Ik ben supertrots op wie je bent en wat je doet. En ook al heb je het niet altijd makkelijk, onthoud dat het altijd goed komt.
Gisteren heb je al op school mogen trakteren. Vandaag een wedstrijd en de scouting en dan morgen eindelijk jouw feest. Geniet ervan jongen. Ik hou van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten